MALTA SEYAHATİMİZ 12-2 – Malta’da gezdiğimiz bölgeler ve şehirler (VII)

GOZO ADASI (III)

St. John’s Bazilikası

Şehirde St. Georges Kilisesi ve Aziz George Meydanı yakınında bulunan Il Hagar Müzesi adanın tarihine ait izleri barındırıyor. Burada, bir ortaçağ sarayı ve evlerinden oluşan bir kompleks, dini, tarihi ve sanatsal eşyalar, resim, heykel ve eski paralar sergileniyor. Papaların gönderdikleri hediyeler de var.

Gozo gezimizde gördüğümüz en meşhur dini yapı Ta’Pinu Sanctuary oldu. Buradaki bir inanışa göre, 1883’de Hz. Meryem, adada yaşayan bir kıza görünerek dua etmesini istemiş, daha sonra da bu kilisede pek çok mucizenin gerçekleştiği rivayet ediliyor. Bu mucizeler dini otoriteler tarafından kabul görmüş ve burada yeni bir kilisenin yapımına başlanmış. 1920 ‘de inşaasına başlanan kilise 1932’de tamamlanmış. Papa 2.Jean Paul de burayı ziyaret ederek kutsamış. Ta ‘Pinu’nun Bakire Meryem Ana Ulusal Mabedi Bazilikası, Roma’daki bir Katolik küçük bazilikaya benzemekte ve Għarb köyüne 700 metre mesafede bulunan ulusal bir tapınaktır. Kilise, Ta’ Pinu’nun Kutsal Bakirelerine ithaf edilmiştir. Meryem Ana’nın Gozo ve civardaki adaların koruyucusu olduğuna inanılan kilisenin çok sayıda kişi tarafından ziyaret edildiğini gördük, ancak biz sadece dıştan görerek turumuza devam ettik.

Ta’Pinu Sanctuary Mabedi

Yolda gördüğümüz ve Malta 4 yazımda fotoğrafını sunduğum ve anlattığım, UNESCO dünya mirası listesinde yer alan Ggantija 5000 yıllık neolitik çağdan kalan bir kompleks. Dışından görerek sahile kadar olan kıyı şeridinde otobüsle tura devam ettik.

Adanın sahili kumsal olan bir kasabasında inerek çevreyi dolaştık. Aynı adı taşıyan körfezde yer alan Marsalforn yazlıkların ve küçük otellerin bulunduğu sakin bir kasaba. Burada mola vererek sahilde oturduk ve dinlendik. Tepede bir İsa heykeli inşa edilmiş. Dönüş yolunda pek çok kumsal ve otellerin bulunduğu bölgeden geçtik. Troy ve Game of Thrones film ve dizilerinin çekildiği bölgeyi gördük. Tur otobüsü ile önce feribot limanına sonra da sabah bizi getiren araba ile Valetta’ya döndük.

Game of Thrones filminin çekildiği yer – Azure Window

Malta adalar grubunun en küçük adalarından Malta ve Gozo arasında yer alan Comino’ya ise gitmedik. Buraya ulaşım da feribot ile yapılıyor ve saatlerinin çok iyi takip edilmesi gerekli. Genelde turlar Gozo ve Cominoyu birleştirerek gezdiriyor. Burada Blue Lagoon adı ile tanınan bölge ve mağaraları çok meşhur ve St. John şövalyelerinin kıyılarda yaptığı en büyük kule bu adada yer alıyor. Özellikle yaz aylarında çok kalabalık günü birlik ziyaretçilerinin olduğu söyleniyor.

İstanbul, 25 Haziran 2019

Kaynaklar:

-Malta&Gozo,Marco- Polo Seyahat kitabı

-Malta Turizm Bakanlığı yayınları

-İnternetten alınan muhtelif yayın ve fotoğraflar